קומה 16, באר-שבע

▾ AR

קונדילומה אקומינטה: סיכונים וטיפול בלייזר

טיפולים מהירים, בטוחים ויעילים

מזה קונדילומה אקומינטה

 

מבוא

 

קונדילומה אקומינטה, המוכרת גם כיבלות אברי המין, היא זיהום נגיפי המועבר במגע מיני. הגורם לזיהום הוא נגיף הפפילומה האנושי (HPV), בעיקר זנים 6 ו-11.

 

 

אפידמיולוגיה

 

לפי ארגון הבריאות העולמי, כ-290 מיליון נשים נושאות זיהום HPV, כאשר קונדילומה היא אחת התוצאות הנפוצות. מחקר שפורסם ב-Sexually Transmitted Infections מעריך כי כ-1% מהאוכלוסייה הפעילה מינית מפתחת קונדילומה מדי שנה.

 

 

פתוגנזה

 

נגיף ה-HPV חודר דרך מיקרו-פצעים בעור או ברירית ומדביק את התאים הבזליים. הנגיף משבש את מחזור התא, גורם להיפרפלזיה של האפידרמיס ומוביל להופעת היבלות.

 

 

סכנות וסיבוכים

 

1. התפשטות והדבקה: קונדילומה היא מחלה מדבקת מאוד. מחקר ב-Journal of Infectious Diseases מצא שיעור הדבקה של כ-65% בין בני זוג.

 

 

2. סרטן: בעוד שזני HPV 6 ו-11 נחשבים בסיכון נמוך, נוכחות קונדילומה עלולה להצביע על זיהום במקביל בזנים בעלי סיכון גבוה. מחקר ב-Gynecologic Oncology מצא קשר בין קונדילומה לסיכון מוגבר לסרטן צוואר הרחם. לכן, בשנים האחרונות מקובל לתת לילדות חיסון נגד נגיף הפפילומה.

 

 

3. סיבוכים בהריון ולידה: קונדילומה בזמן הריון עלולה לגדול במהירות ולהפריע ללידה. מחקר ב-Obstetrics & Gynecology מצא סיכון מוגבר ללידה מוקדמת ולהדבקת היילוד.

 

 

4. השפעות פסיכולוגיות: מחקר ב-Sexually Transmitted Diseases הראה כי מטופלים עם קונדילומה סובלים יותר מחרדה, דיכאון ופגיעה באיכות החיים.

 

 

 

 

טיפול בלייזר

 

הסרת קונדילומה בלייזר היא אחת משיטות הטיפול היעילות:

 

1. סוגי לייזר: הלייזרים הנפוצים לטיפול הם CO2 ו-Nd:YAG. מחקר ב-Lasers in Surgery and Medicine השווה בין השניים ומצא יעילות דומה, אך זמן החלמה מהיר יותר עם Nd:YAG, הלייזר של חברת פוטונה בו עובדת מרפאת מדלי.

 

2. מנגנון פעולה: הלייזר מחמם ומאדה את רקמת היבלת, תוך הרס כלי דם קטנים המזינים אותה. זה מוביל להרס סלקטיבי של הרקמה הנגועה.

 

3. יעילות: סקירה שיטתית ב-Journal of the European Academy of Dermatology and Venereology מצאה שיעורי הצלחה של כ-90% בהסרה בלייזר.

 

4. יתרונות: טיפול בלייזר מאפשר דיוק רב, דימום מופחת, וזמן החלמה מהיר יחסית. מחקר ב-Dermatologic Surgery הראה פחות צלקות בהשוואה לשיטות כירורגיות אחרות.

 

5. סיכונים: תופעות לוואי עלולות לכלול כאב, נפיחות, והופעת צלקות. מחקר ב-Journal of Clinical and Aesthetic Dermatology מדגיש את חשיבות הניסיון של המטפל בהפחתת סיכונים אלו.

 

 

מסקנות

 

קונדילומה אקומינטה מהווה אתגר רפואי משמעותי עם השלכות פיזיות ופסיכולוגיות. טיפול בלייזר מציע אפשרות יעילה להסרת היבלות, אך יש לשקול את היתרונות והסיכונים. מניעה באמצעות חיסון HPV והתנהגות מינית בטוחה נותרת האסטרטגיה המועדפת.

טיפולים נוספים

הסרת כתם לידה בבאר שבע

הסרת סרחי עור ונקודות חן אדומות בלייזר

הקצעת שורשים בבאר שבע

לכל שאלה נוספת אנחנו כאן

טיפולים נוספים

הסרת כתם לידה בבאר שבע

הסרת סרחי עור ונקודות חן אדומות בלייזר

הסרת קונדילומה בלייזר בבאר שבע

עדיין לא שמעת
על ההטבה שלנו

כמה פרטים קטנים והטבה שווה במיוחד בדרך אליך למייל

איזה טיפול מעניין אותך?

כמה פרטים קטנים והטבה שווה במיוחד בדרך אליך למייל

חייגו אלינו