קומה 6, באר-שבע

▾ AR

רפואה משקמת בבאר שבע (נסיגת חניכיים, השתלת עצם, הרמת סינוס והשתלות שיניים)

טיפולים מהירים, בטוחים ויעילים

מחלת חניכיים ונסיגת חניכיים

נסיגת חניכיים היא מקרה ספציפי של מחלת חניכיים. החניכיים – הם רקמה רכה שעוטפת את השן, לעיתים יש נסיגה של החניכיים. החלק התחתון של השן, שנמצא בדרך כלל בתוך החניכיים נחשף. החלק הזה הינו השורש והחלק התחתון של השן, אינו מצופה באמייל ששומר עליו, כמו החלק העליון של השן ולכן חשיפת החלק הזה של השן מאפשרת לחיידקים להתרבות במקום, החיידקים גורמים לעששת – חורים בשן, המקום נהיה רגיש לקור וחום, לכאבים, לפגיעה בשורש ואף לאובדן השן. בשלב השני, לאחר נסיגת החניכיים, יש נסיגה של העצם עליה יושבות השיניים, ושל הרצועה שמחברת בין השן לעצם. כתוצאה מנסיגת הרצועה המחברת בין השן לעצם ונסיגת העצם השיניים מאבדות את היציבות שלהן, היות ואין להן במה להחזיק והן מתחילות להתנדנד, ואף נופלות. נסיגת החניכיים, העצם ואיבוד השיניים גורמים לפגם אסתטי, להפרעה בתפקוד היומי של אכילה, להפרעה בדיבור ומלווה בכאבי חניכיים. הסיבות לנסיגת חניכיים: למרכיב הגנטי תפקיד חשוב בבריאות השן, אך גם אנשים עם היסטוריה משפחתית של בעיות בחניכיים יכולים לשמור על השיניים הטבעיות. אי שמירה על היגיינה אורלית ואי הסרת האבנית שמצטברת על השן.

השתלת שיניים

כאשר חסרות שיניים בפה, הפתרון העדיף הוא למלא את החסר בשיניים שיחוברו ללסת באופן קבוע ויחליפו את השיניים החסרות, ויתנו מראה טבעי לפה. בכדי לחבר את השיניים לעצם הלסת, מבריגים את השתל דנטלי לעצם ולאחר מכן מכסים את השתל ברקמת החניכיים. החניכיים משקמות את עצמן, סביב השתל נבנית שכבת עצם חדשה שמחזיקה את השתל ונותנת לו יציבות. הפעילה של החדרת השתל נעשית בניתוח קטן בהרדמה מקומית על ידי כירורג פה ולסת. מספר שבועות לאחר השתלת השתל הדנטלי לעצם הלסת תורכב השן התותבת שתוברג לשתל הדנטלי. *במרפאת מדלי איננו עושים את השתלת שיניים ביום אחד, היות ואנו מאמינים שצריך לתת לעצם הלסת להשתקם ולבנות את עצמה, לפני שמבריגים עליה את הכתר, ולכן יש להמתין מספר שבועות בין הברגת השתל הדנטלי לעצם הלסת לבין בניית הכתר על גבי השתל*

השתלת עצם

פעמים רבות לאחר נפילת שיניים או נסיגת חניכיים, חל תהליך של ספיגת עצם. תהליך זה גורם להידלדלות שכבת העצם, ולצמצומה כך שעצם הלסת אינה מסוגלת להחזיק את השיניים או את השתלים אותם רוצים להכניס לחניכיים. בכדי לאפשר את שיקום הפה, והשתלת שיניים, יש צורך להשתיל עצם. השתלת העצם נעשת בהליך כירורגי על ידי מומחה פה ולסת, בהרדמה מקומית. ההשתלה גורמת לגירוי תאי העצם שבעקבותיהם מייצר הגוף תאי עצם חדשים, שמעבים את העצם הקיימת ומחזקים אותה. רק שבועות מספר לאחר השתלת העצם ניתן לסיים את תהליך השתלת השיניים.

הרמת סינוס

מעל הלסת העליונה בשני צידי האף מצויים הסינוסים – חללים בעצמות הפנים. כאשר נוצר מחסור בעצם של הלסת העליונה, חללי הסינוס מגיעים עד לעצם הלסת. בשל הקירבה לסינוסים והחשיבות לעבות את העצם יש צורך להרים את הסינוס בד בבד עם השתלת העצם. את הרמת הסינוס והשתלת העצם העליונה עושים בניתוח בהרדמה מקומית על ידי כירורג פה ולסת. עם הרמת הסינוס, משתילים עצם שגורמת לגירוי תאי העצם שבעקבותיהם מייצר הגוף תאי עצם חדשים, שמעבים את העצם הקיימת ומחזקים אותה. רק שבועות מספר לאחר השתלת העצם ניתן לסיים את תהליך השתלת השיניים.  

איך ניתן למנוע זאת?

בשלבים הראשונים ניתן למנוע את מחלת החניכיים על ידי צחצוח נכון של השיניים (פעמיים ביום), שימוש בחוט דנטלי וניקוי בין השיניים. שמירה על היגיינת הפה מונעת את רוב מחלות החניכיים. ביקורת מסודרת אצל רופא השיניים והסרת אבנית אחת לחצי שנה. עם התחלת נסיגת החניכיים עדיין ניתן להציל את השיניים על ידי ניקוי חניכיים עמוק והקצאת שורשים. טיפול זה מנקה מחיידקים את בסיס השן שנחשף, מונע הצטברות חיידקים ומאפשר לעיתים רבות השתקמות של החניכיים.   במקרה והמצב קשה יותר, מומלץ להשתיל עצם. השתלת העצם מגרה את הגוף לייצר תאי עצם נוספים, והעצם שאיבדה את ניפחה ולא מצליחה להחזיק את השיניים עליה, מצליחה לגדול וניתן להחדיר לתוך העצם החדשה שתלים. השתלים מחליפים את חיבור בין השן לעצם. על השתל אנחנו בונים מבנה ומעליו כתר שמהווה תחליף לשן שנעקרה.

הבהרה

אנחנו מטפלים גם בחולי סכרת ובחולים במחלות כרוניות בתיאום עם הרופא המטפל.

תוכן עניינים

טיפולים נוספים

טיפולי שיניים בבאר שבע

​הלבנת שיניים בבאר שבע

​טיפול בעששת (חור בשן) בבאר שבע

לכל שאלה נוספת אנחנו כאן

טיפולים נוספים

הזרקת בוטוקס בבאר שבע

העלמת נימים בבאר שבע

הסרת קעקועים בלייזר בבאר שבע

עדיין לא שמעת
על ההטבה שלנו

כמה פרטים קטנים והטבה שווה במיוחד בדרך אליך למייל

איזה טיפול מעניין אותך?

כמה פרטים קטנים והטבה שווה במיוחד בדרך אליך למייל

חייגו אלינו